sâmbătă, 24 octombrie 2009

Robotei...verzi

Si iata ca am ajuns sa scriu un post pe saptamana si nu unul pe zi cum era initial vorba...eh nu conteaza...putin da bun asai? :)
Revenind la topicul de azi...robotei. Nu acei robotei care distrug lumea si nici cei industriali, ci rotobeii c aun hobby. De unde si pana unde robotei? Ei bine un profesor de la faculta "recruteazA" studenti pentru a participa la un concurs de robotei, si m-am gandit sa ma inscriu si eu. Ca sa fiu primit in echipa trebuie sa trec de un mic test care presupune testarea cunostiintelor mele despre robotei. Cum eu nu stiam mai nimic despre ei, am inceput sa caut pe net. Asa am descoperit ca e un hobby chiar foarte interesant. Am fost ajutat de un modelist feroviar, care mi-a si dat un kit de robotel sa ma joc cu el, trebuie doar ansamblat si programat... Il voi lua cu mine la Timi si voi incepe jucatul cu el. Kit-ul poate fi vazut aici . Este un robotel simplu, care cand loveste un obstacol se intoarce. Insa pe baza acestui micut robot potdezvolta altii mult mai complexi, pe el voi invata doar bazele. Dar ce e defapt un robotel si de unde ii pot cumpara?
Ei bine un robotel este practic o jucarie mai scumpa. Se pot cumpara kit-uri ce numai trebuie ansamblate si programate sau iti poti crea tu singur proprii robotei. Odata construiti ei executa o serie de comenzi (urmaresc lumina, detecteaza obstacole, reolva labirinturi, etc). Exista rotobei pe roti, pe senile si chiar robotei umblatori (bipezi aka umanoizi sau cu 4 si 6 picioare aka arahnide).
Un robotel e impartit in 2 componente: mecanica si electrica. Cea mecanica e formata din servomecanisme, motoare si structura robotelului. Cea electrica e formata dintr-un procesor, care interpreteaza comenzile primite si da comenzi corepsunzatoare servomecanismelor si celorlate accesorii. Procesorul e pus pe o placa de baza, care se poate conecta la PC pentru a programa procesorul. Pe palca d ebaza exista mai multe mufe si conectori, care duc la alte placute si circuite pentru controlul perifericelor. Roboteii s epot controla prin bluetooth de la PC, prin telecomanda, prin fir sau pot gandi singuri, fiind autonomi.
Cam asta ar fi o scurta prezentare a roboticii ca hobby. Va las sa studiati mai multe in aceste cateva link-uri: Pololu , Lynxmotion si Parallax
Voi revenii cu update-uri despre prima mea incercare de a face un robotel. Pana atunci sa aveti un weekend placut!
PS: Robotelul acela din Lego este foarte interesant :)
PPS: placa de baza la robotelul meu e verde...de aici si robotei verzi ;)

Un comentariu: