luni, 19 octombrie 2009

Despre audiofilie...

Cititorii fideli (putini da buni) vor semnaliza ca nu am mai postat de o saptamana. Programul incarcat de la facultate nu prea imi permite. Iata insa ca am putin timp liber si pot sa va scriu despre noua mea pasiune, audiofilia. De cand eram mic imi doream un sistem audio complex. Am primit acum aproape 8 ani o combina care imi e fidela si acum, insa este mult prea ... digitala. Un audiofil adevarat este interesat de calitatea sunetului, de claritatea si fidelitatea acestuia, intr-un cuvant Hi-Fi(High Fidelity). Acest domeniu este foarte larg, insa baza lui e simpla. Cu cat esita mai mult digital intr-o melodie cu atat ea e mai distorsionata. Daca ar fi sa fac o scara a calitatii muzici si mediilor de stocare, aceasta ar fi rumatoarea( Atentie! Urmatorul clasament e valabil doar pentru materiale de stocare originale, cu albume originale, mentinute in stare buna si redate cu echipamente Hi-Fi):
Locul 1- Detasat sunt vinilurile sau discurile de pick-up cum le mai stiu unii. Acestea au fost printre primele medii de stocare, avand o calitate foarte buna (cu conditia sa fie originale). Cel mai ieftin vinil pe care l-am gasit, cu trupa Holograf pe vremea cand inca mai canta muzica buna (Holograf I se numeste albumul, google it), costa 10 lei. Un album led zeppelin sau Dio ajunge pe la 50-100 lei. Cum am deja un pick-up destul de bun(Tesla), nu imi voi mai cumpara altul. Voi incerca sa fac o colectie cu melodii mai vechi (anii 70-80). Cel mai mult imi doresc albumul Kill 'em all de la Metallica
Locul 2 - Revine casetelor audio. Da , ati citit bine, acele banale casete pe care sigur le aveti undeva intr-un cotlon prin casa. Insa nu orice fel de casete. Ma refer la casete originale, pastrate in conditii bune, si redate pe un casetofon bun. Tocmai mi-am cumparat ieri la obor un casetofon dublu, Pioneer. Am dat pe el o suma ridicola, mai ales pentru ce stie sa faca(vezi poza) :) . O caseta costa in jur de 5 lei, si am in plan sa adun casete din anii 80-90 cu metallica, maiden, megadeth, etc.
Locul 3 - Intr-un final apar CD-urile. Desi puteti parea surprinsi, CD-urile ocupa doar locul 3. Si bineinteles aici nu intra CD-urile piratate ci doar cele originale, folosind un CD-player dedicat, nu cel dintr-o combina no name cumparata de la piata. Am in plan sa achizitionez un CD player (daca se poate sony). CD-uri voi aduna din anii 90-00 (puteti observa ca pe fiecare tip de stocare, cumpar cam din anii in care se produceau ele).
Ultimul loc este dedicat mp3-urilor, care datorita compresiei digitale nu au claritatea mediilor de stocare mai sus mentionate, cu conditia ca ele sa fie originale (tot repet asta si pun accent pe ea). Pentru ele am mp3-playeru de la combina si PC-ul, insa am s aincerc sa nu il prea folosesc.
Pe langa cele de mai sus exista si alte medii de stocare, care insa nu sunt asa de folosite si mai putin cunoscute. voi revenii altadata cu ele :)
Pentru a fi audiofil, mai ai nevoie de o statie de amplificare buna (nu cele moderne ci o statie din anii 80-90, cu cat mai putin digital in ea, si cu o greutate de aprox 35 de kile). Plus mai ai nevoie de cateva incinte acustice. Minim 2, normal ;)
Un radio este optional, dar nu necesar :)
Cam astea ar fi cerintele minime pentru un audiofil. Sper ca v-am facut sa intelegeti putin mai bine pe acei nebuni care dau bani multi pe albume originale :)
Toate cele bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu